ناو هواپیما بر یو اس اس پله لیو

ناو هواپیما بر یو اس اس پله لیو


ناو هواپیما بر پله لیو ( Peleliu ) ناوی از خانواده کلاس تاراوا می باشد این کشتی نیروی دریایی ایالات متحده توانایی انجام عملیات آبی خاکی را در سراسر دنیا دارد و به نام نبرد Peleliu (ژاپن) در جنگ جهانی دوم است. در سال 1980 رسما وارد خدمت شده است در موارد متعددی به خلیج فارس اعزام شده است .تخلیه نیروهای امریکایی از پایگاه نیروی دریایی ایالات متحده خلیج سابیک واقع در فیلیپین " پس از فوران کوه Pinatubo و شرکت در استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و مشارکت در راه اندازی گروه ضربت در ابهای ازاد و کمک به امداد رسانی در سیل عظیم پاکستان در سال 2010 از اقدامات این ناو بوده است. این ناو قرار است طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده در سال 2013 و 2014 برای تخریب و بازسازی در برخی از قسمتها به مرکز ساخت کشتی های نظامی امریکا منتقل و با تغییر نوع و کلاس کشتی به یکی از آخرین دارندگان تکنولوژی روز ناوها تبدیل گردد.

این ناو و در اصل برای اولین بار به نام یو اس اس (Khe Sanh) و پس از آن به ناو یو اس اس (Da Nang) نامگذاری شد اما سر انجام در سال 1976 توسط سازنده این ناو یعنی شرکت کشتی سازی اینگالس در پاساگولا ایالت می سی سی پی (Peleliu)گذاشته شد. این ناو در 25 نوامبر 1978 به آب انداخته شد و با حمایت، پگی هیوارد، همسر رئیس عملیات نیرویهای دریایی در آن زمان، دریا سالار توماس بی هیوارد در 3 مه سال 1980 راه اندازی شد و با دستور مستقیم کاپیتان تی پی اسکات فرمانده نیروی دریایی ایالات متحده نخستین عملیات خود را آغاز کرد.بر روی آرم این ناو و در داخل سپر هشت ستاره نشان دهنده هشت مدال افتخار که گیرندگان آن از قهرمانان نبرد جزیره Peleliu در سال 1944بودند نشات گرفته است. محور اعداد بزرگ روم "V" که نشان دهنده تعداد لایه های بدنه کشتی است. چهار ستاره درکنار "V" نشان از چهار برتری نیروها در حفظ عملیات مربوط به ساحل پله لیو در جنگ جهانی دوم دارد . در سمت چپ پایین تر از سپر یک حلقه است که نماد سنت اقتدار خانوادگی (مربوط به رسوم باستانی) است.شماره 1 در آرم هم مربوط به صورت فلکی صلیب جنوبی با عدد '1 ' است.



در اولین ماموریت Peleliu بلافاصله راهی جنوب شده و پس از عبور از کانال پاناما به اقیانوس آرام منتقل و برای اولین بار در 27 ماه مه سال 1980 به خط استوا رسید که این جابجایی یک رکورد جدید برای زمان بین راه اندازی یک کشتی جنگی آمریکا و عبور از روی خط استوا و رساندن خود به نیمکره جنوبی بود. در مرحله بعد، Peleliu به بندر لانگ بیچ، کالیفرنیا باز گشت .در 17 اکتبر 1989 زلزله نصبتا بزرگی شهر سان فرانسیسکو را لرزاند و این ناو خدمات فراوانی چه بصورت هلی برن و چه بصورت خدمات امدادی ارائه کرد . ناو Peleliu در آن زمان به 300 زخمی حادثه پناه داد که تمامی این نفرات از طریق بالگرد به ناو منتقل شدند.

در ماه ژوئن سال 1991 و پس از عملیات طوفان صحرا، نیروهای آمریکایی شرکت کننده در جنگ توسط این ناو به پایگاه Subic واقع در فیلیپین منتقل شدند. پس از فوران آتشفشانی کوه Pinatubo که این فوران یکی از بزرگترین فورانها در طول 100 سال گذشته بود که باعث شد یک منطقه بزرگ از کشور فیلیپین تحت پوشش خاکستر آتشفشانی قرار بگیرد و در ادامه این فوران تعدادی از پایگاههای نیروی دریایی آمریکا از بین رفت که بزرگترین زیان مربوط به پایگاه نیروی هوایی کلارک بود. در هنگام این تخلیه چند نفر از بومیان محلی که آنها نیز گرفتار فوران آتشفشانی شده بودند و در وضعیت زایمان قرار داشتند نیز به این ناو منتقل و وضع حمل کردند.
در جریان ماه مه سال 1992 و پس از بازگشت به خانه در بندر لانگ بیچ ناو Peleliu برای بازسازی های گسترده به حوض خشک رفت و بازرسی و تعمیرات بعدی نیز در تاریخ 21 ژانویه 1994 بود که تمامی این موارد در کارخانه ی سازنده انجام گرفت.
پس از طی این مراحل نیروهای تازه نفس که از اعضای واحد 11th تفنگداران دریایی بودند را جایگزین نیروهای قبلی کرده و پس از توقف در پرل هاربر و سنگاپور وارد موگادیشو(سومالی) برای شرکت در عملیات ادامه امید و قرعه کشی سریع شد.در آن زمان بازدیدکنندگانی شامل رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا جان شالیکاشویلی و دریادار جیمز پرکینز و سرلشکر توماس مونتگمری سرتیپ ورکاترن از تفنگداران دریایی مستقر در این ناو در سواحل مومباسا بازدید کردند.
پس از ترک سومالی مارس 25، 1994، راهی پرت، استرالیا برای بازدید از بندر بزرگ این شهر شد. در 30 ژوئن، سال 1994 Peleliu به ژاپن رفته و به سربازانی که در حدود 50 سال پیش در پله لیو کشته شده بودند ادای احترام کرد.ناو Peleliu در تاریخ 26 اکتبر تا 27 نوامبر 1999 به تیمور شرقی رفته و به عنوان بخشی از نیروهای حافظ صلح به رهبری استرالیا در این بخش مستقر شد. در زمان حملات 11 سپتامبر این ناو در بندر داروین استرالیا حضور داشت که بعد از آن بخاطر پشتیبانی از نیروهای امریکایی به طرف اقیانوس هند برای شرکت در جنگ با طالبان اعزام گشت.

20 سپتامبر 2007. به ماموریتی پزشکی، دندانپزشکی، ساخت و ساز، و دیگر برنامه های بشر دوستانه در ساحل کشورهای فیلیپین، ویتنام، گینه نو، جزایر سلیمان، و جزایر مارشال اعزام شد و در سال 2008، ناو Peleliu به اقیانوس هند و برای حمایت از عملیات آزادی عراق (عملیات آزادی پایدار که البته خواننده گان ارتشی دات کام متوجه منظور این حقیر که همان اشغال نظامی عراق بود می شوند) فرستاده شد. در 10 اوت 2008، ناو Peleliu در پاسخ به تماس یک کشتی تجاری که توسط دزدان دریایی مسلح در خلیج عدن مورد حمله قرار گرفته بود پاسخ داد و آن را از ربوده شدن نجات داد که این حمله دزدان دریایی با هیچ آسیبی به پایان رسید.
در ماه اوت 2010، ناو Peleliu به بندر کراچی پاکستان فرستاده شده و با استفاده از 19 بالگرد برای نجات سیل زدگان در جنوب پاکستان، که بدترین نوع ثبت شده در تاریخ این کشور است شدند. ناو Peleliu در ماه دسامبر سال 2010 به بندر سن دیگو و خانه ی خود بازگشت، و تا ماه مه 2012 تحت فرمان کاپیتان جیمز تی کاکس مستقر بوده است.در زیر مشخصات و توانایی های این ناو را مشاهده خواهید کرد.

مشخصات


نامگذاری شده از: نبرد Peleliu از جنگ جهانی دوم

طراحی: 6 نوامبر 1970

سازنده: شرکت اینگالس (کشتی سازی)

ساخت: 12 نوامبر 1976

آب اندازی: 25 نوامبر 1978

شروع به کار: 3 می 1980

محل استقرار: پایگاه نیروی دریایی ایالات متحده سان دیگو

شعار: ("صلح از طریق قدرت")

وضعیت: فعال و در حال سرویس 2013

ویژگی ها


کلاس و نوع: کلاس تاراوا - عملیات آبی خاکی

حمل بار: 39438 تن

طول: 250 متر

عرض: 32.5 متر

آبخور: 8.2 متر

نیروی محرکه: توربین بخار

سرعت: 44 کیلومتر در ساعت معادل ( 28 مایل در ساعت)

خدمه : 262 افسر و حدود 2،543 نفر داوطلب خدمت سربازی

تسلیحات: دو موشک ضد کشتی

چهار عدد MK 38 Bushmaster

دو CIWS برای دفاع از خود

پنج مسلسل کالیبر 0.50 (12.7 میلیمتر)

سه اسلحه دریایی آتش سریع نفوذ 5 اینچ

دوسیستم دفاع موشکی MK 115

واحد موشک هدایت شونده

و همچنین دارای شش فروند جنگنده AV-8B هاریر " چهار فروند هلیکوپتر تهاجمی AH-1W سوپر کبرا " 12 فروند بالگرد شوالیه دریا CH-46 "و 9 فروند بالگرد CH-53 سنگین و چهار فروند بالگرد UH-1N می باشد.




:: موضوعات مرتبط: نیروی دریایی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 5 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: